lördag 14 juli 2018

Fredagen den 13e, strömavbrott gånger tre och kompisfika med förhinder.

Jag har inte trott på att fredagen den 13e skulle vara särskilt otursam. Men ibland kan man undra om det inte ligger nånting i det...?!?
På kompisens terrass hänger många blomsteramplar och ett par prydnadsfåglar.

Jag skulle på förmiddagsfika hos min kompis i Stenkumla. Men när jag skulle åka dit så startade inte bilen, batteriet var helt strömlöst!!! Trots alla mil vi åkte igår!!! 
En liten buddha-statyett omgiven av pelargoner.

Min man startade bilen med hjälp av batteriladdaren och jag körde sen till verkstan i stan, så de bytte till ett nytt batteri, vilket tog en god stund. En timme försenad kom jag äntligen fram till kompisen och vi kunde fika!
Även en stubbe kan bli en fin blomster piedestal!

Vi satt och pratade och hade trevligt i ett par timmar. Jag njöt av alla blommor, fjärilar och fåglar  i deras trädgård. Sen skulle hon till jobbet och jag åkte hem.
Blomsterprakt.

Sent på eftermiddagen blev hela Gotland strömlöst i över en timme! Vi var till affären, men där var mörkt. Aha de har strömavbrott här, då åkte vi till en lanthandel ett par mil bort. Där satt en skylt på dörren: stängt p.g.a. strömavbrott!
Ringduva

Hörde på bilradion att hela ön var utan ström, så det var bara och åka hem och vänta på strömmen.
När den kom tillbaka åkte vi och handlade i vår vanliga affär.
Domherrehona

Senare på kvällen blev det strömavbrott igen! I en och en halv timme!
Pärlemorfjäril

Tänk så sårbart samhället är när nästan allting går på ström!!! Inte klokt alls!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vilken hetta! Nog har jag längtat efter sommar, sol och värme, men så här varmt - 30 grader i skuggan - det är snudd på olidligt! Vi sitter...