tisdag 27 mars 2018

Nya vårtecken

I eftermiddags åkte vi en sväng i det vackra vädret. i en beteshage i Hörsne såg vi...

 
... två tranor. Ett säkert vårtecken. 

Också här hemma finns nya vårtecken.
Lila krokusar som precis ska slå ut. Och bergklintens badrosetter lyser ljusgröna.

Den vinröda julrosen vecklar ut sina nya blad och har redan en stor knopp.

Här inomhus har jag ett annat vårtecken...
I söndags sådde jag 6 sorters körsbärstomater, orange paprika, petunia, sommarrudbeckia, Törnrosas kjortel, silvermartorn och pelargon med mörka blad och röda blommor. Så nu går jag och tittar i sålådan flera gånger om dagen för att se om något litet grönt sticker upp ur jorden. Det är alltid lika spännande! Jag såg i morse att ett pelargonfrö har grott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vilken hetta! Nog har jag längtat efter sommar, sol och värme, men så här varmt - 30 grader i skuggan - det är snudd på olidligt! Vi sitter...