tisdag 27 februari 2018

Handarbete och snöoväder

Inget trädgårdsjobb så här års, så då försöker jag hitta på något annat att göra på min arbetsplats. Jag brukar baka matbröd och kaffebröd till fikarasterna och så brukar jag ha något handarbete på gång, som vi kommer att ha till försäljning i höst.
Just nu stickar jag ett par vantar i damstorlek.
Skönt att vara inomhus, för idag har det varit omkring 10 minusgrader, riktigt blåsigt och rejäla snöbyar!
På hemvägen var det riktigt dålig sikt i snöröken. Det gick inte att se vägkanten. Så jag följde de röda snökäpparna, tur att de finns! Ett riktigt "handarbete" att ta sig hem!
När jag kom hem slängde jag ut ett par äpplen till trastarna. Trasthonan satte igång att äta. Bakom henne försökte två hanar sno åt sig av det andra äpplet.


"Nej, det är mina äpplen så mycket ni vet det! Ge er iväg!!!", tycks hon säga och sprang fram mot de båda hanarna, som flydde åt var sitt håll. 

1 kommentar:

Vilken hetta! Nog har jag längtat efter sommar, sol och värme, men så här varmt - 30 grader i skuggan - det är snudd på olidligt! Vi sitter...